سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانشجوی میکروبیولوژی

وبلاگ شخصی یه دانشجو که میخام همه چیز توش بنویسم

جای مسواک و کیف دستی

    نظر

بدترین مکانها برای سلامت
 
آیا می دانید که در منزل شما مکان های خطرناکی وجود دارد که باید مراقب نظافت این مکانها باشید!  شما وسایل خود را از جمله، تلویزیون، مسواک، لوازم ورزشی و... را در کجای منزل قرار می دهید؟

بدترین مکانها برای سلامت

بدترین مکان برای نگه داری مسواک، روشویی (سینک دستشویی)می باشد.

Gerba Chuck استاد میکروب شناسی دانشگاه آریزونا معتقد است، بدترین مکان برای نگه داری مسواک، روشویی (سینک دستشویی)می باشد. نه به دلیل اینکه خود روشویی مشکلی دارد، بدی کار در این است که روشویی در مجاورت سنگ توالت قرار دارد که خود منشاٌ هزاران میکروب و بیماری است. وقتی که فلاش تانک یا همان سیفون را می کشید، تا شش قدم دورتر از سنگ توالت میکروبها پراکنده می شوند. چه برسد به سینک روشویی یا مسواک شما.

ایشان معتقد است بهترین جا برای نگه داری مسواک، پشت در دستشویی و کنار جعبه کمکهای اولیه یا یکی از کابینت های آشپزخانه می باشد.

بدترین جا برای قرار دادن کیف دستی خانمها، گوشه ی آشپز خانه می باشد.

کیف دستی شما وسیله حمل و نقل میکروب هاست.آزمایشات نشان داده اند در کیف خانمها در هر اینچ حدود 10000 باکتری وجود دارد. حتی در بیشتر موارد جواب آزمایشات مدفوعی مثبت بوده است. کیف های خانمها در مکانهایی چون کف دستشویی های عمومی و کف اتوبوس و حتی زیر میز ناهارخوری در رستورانها میکروبها را جذب می کنند.
بنابراین بهترین مکان برای نگه داری کیف دستی در درون کشوها یا روی صندلی و یا به هر حال هر جایی به جز مکانی که در آن غذا آماده می شود مناسب می باشد.